Carrefour: voor mensen die al eens graag verdwalen in het aanbod

De opiniemakers hebben er dezer dagen de mond van vol dat Carrefour ten onder gaat “omdat het geen duidelijke identiteit heeft”. Vandaag nog in De Standaard onderschrijft Oscar Van Den Boogaard dat statement: “Terwijl Colruyt en Delhaize een duidelijke smoel hebben, weet je als je in een Carrefour rondloopt niet bij wie je op bezoek bent.” Hij voegt er zelfs nog aan toe dat je dat voelt aan de personeelsleden; dat zij ook niet goed weten wat de bedoeling is.

Ik vind dat allemaal een beetje kort door de bocht gaan. Oké, Colruyt profileert zich als de goedkoopste. En Delhaize als de betere. Maar weet je waarom ik af en toe naar de Carrefour ga? Omdat dat de grootste is.

In de Carrefour hebben ze alles. Wanneer ik naast voedingswaren ook een slazwierder nodig heb, of een keukenweegschaal, dan rep ik mij naar de Carrefour. Niet wanneer ik een wasmachine nodig heb, of een microgolfoven, dat geef ik toe. Wat multimedia en grotere huishoudtoestellen betreft, kan Carrefour inderdaad niet optornen tegen een Mediamarkt of een Vandenborre. Maar het assortiment aan voeding en dranken is nergens zo uitgebreid als bij Carrefour. Nergens zal je zoveel soorten vis, zoveel soorten vlees, zoveel soorten chips, zoveel soorten kaas, zoveel soorten koekjes, zoveel soorten van wat dan ook, onder één dak vinden. Wanneer ik wil kunnen kiezen tussen Doritos, Cheetos, Mamma Mia’s, Ringalings, paprika geribbeld, zout, pickles, peper&zout, bacon&cheese, tomatenketchup, bolognese of chili chips, dan ga ik naar de Carrefour. Ook wanneer ik wil kunnen kiezen of we daarbij Jupiler, Vedett, Maes, Coca Cola, Pepsi, Sprite, champagne, mojito, Martini dan wel wortelsap zullen drinken, ga ik naar de Carrefour.

Hey, het moeten toch niet altijd Cara pils en Pirato chips zijn, zeker.

Leave a Comment

Your email address will not be published.

You may like